Från och med den 1:a juli i år kommer föreningen att ta ut en kostnad för arbeten som boende vill att vaktmästarna genomför i lägenheter, som åligger den boende att själva hantera/åtgärda.
Det finns en hel del saker som vi som boende själva måste åtgärda, såsom byta vattenlås, kontakter, rengöra ventil, byta batterier i dörrkameran, rengöra duschavlopp, m.m. På hemsidan hittar du mer information om ”Vem gör vad?”.
Detta är inte något som åligger vaktmästeriet/föreningen och skall därför som regel åtgärdas av den boende själv.
Men, om det finns tid över och vaktmästeriet har möjligheten, så kan de ta av den tid vi boende betalar dem för och hjälpa till med enklare arbetsuppgifter för en självkostnad som läggs på nästkommande avgiftsavi. Det kommer med andra ord att utgå en avgift för denna hantverkshjälp.
Observera att detta inte är en rättighet som man som boende kan kräva och det är med uppenbar anledning inte okej att ringa hem till våra anställda vaktmästare och kräva hjälp efter arbetstid.
Efter arbetstid får man ringa jourtjänsten som administreras av Riksbyggen för en avgift, om man inte kan vänta till nästföljande arbetsdag.